De Kuipertjes

Wij zijn Marc, Carmen, Amber en Robin Kuiper.
Na jaren in Alphen aan den Rijn en twee jaar in Ermelo te hebben gewoond, hebben wij in 2008 het besluit genomen om naar Australië te verhuizen.

In deze blog kan je alles lezen over onze ervaringen tijdens de voorbereiding, het vertrek en ons verblijf Down Under.

Woonplaats: Brisbane, Australië!

zaterdag 25 juni 2011

En de laatste drie dagen...

Ik begin zo langzamerhand wel erg achter te lopen en aangezien ik de laatste paar dagen van de vakantie toch niet zoveel foto's gemaakt heb, nu dan maar meteen het verslag van de laatste drie dagen van de vakantie.

Maandag 23 mei

Vandaag nog een dagje Ballarat. Eigenlijk was het plan om naar Sovereighn Hill te gaan (voor zover ik begrepen heb een soort openluchtmuseum), maar aangezien het wederom regende, kon dat niet doorgaan. Wat dan te doen? Want om nu een hele dag in de campervan te gaan zitten met 2 kinderen… Daar werd ik niet heel enthousiast van. In het boekje van Ballarat zag ik gelukkig een advertentie van een indoor speeltuin, waar we dus naartoe gegaan zijn. De kinderen hebben zich hier een paar uur prima vermaakt.

Daarna nog even naar de naastgelegen bowlingbaan....

en na terugkomst op de camping uiteraard nog een rondje minigolf gespeeld. Helemaal top dus voor de kinderen!

Dit is alweer onze laatste avond in de campervan. Morgen moet de campervan weer ingeleverd worden en slapen wij in een hotel bij het vliegveld omdat we de dag erna om 10 uur alweer terug vliegen naar Brisbane. Het is denk ik nog best een klus om alle spullen weer te verzamelen en in de koffers te stoppen, maar goed, dat zien we morgen wel weer.

Dinsdag 24 mei

Ohhh, wat was het vannacht verschrikkelijk koud in de campervan. Ik heb zelf nauwelijks geslapen. Sokken aan, zelfs een jumper aan, maar helaas, nog steeds koud. Nou, misschien wel een goede laatste nacht, nu heb ik in ieder geval geen zin om nog een nacht langer in de campervan te blijven….

Gelukkig was het vanochtend weer droog, zodat de kinderen even lekker konden gaan minigolfen terwijl ik onze spullen bij elkaar verzamelde. Er zitten voor- en nadelen aan zo’n kleine campervan. Het nadeel is dat je echt moet schipperen met de ruimte, maar het voordeel is, dat je alles zo weer gepakt hebt. Een uurtje later was alles dus alweer klaar voor vertrek. Inmiddels was het ook weer gaan regenen, dus helaas konden we niet meer naar Sovereighn Hill. Althans, dat kon natuurlijk wel, maar met regen en maar 2 uurtjes de tijd leek mij dat wat zonde van de entrée. De kids wilden nog wel graag even spelen en aangezien de indoor speeltuin waar we gisteren waren op dinsdag slechts 5 dollar entrée was, zijn we daar nog even heen gereden. De kinderen hebben nog even heerlijk gespeeld en ik kon nog even een lekker kopje koffie drinken. Rond 12 uur vertrokken we dan toch echt richting Melbourne. Aangezien we toch genoeg tijd hadden, zijn we eerst naar het hotel gereden om al onze spullen daar te brengen. Daarna op naar het verhuurbedrijf om de campervan weer in te leveren. We bleken ruim 1800 km gereden te hebben de afgelopen dagen.

Gelukkig was alles verder ok en konden we redelijk snel weer met een taxi terug naar het hotel. Ik had een hotel geboekt vlakbij het vliegveld, zodat we woensdagochtend niet al te vroeg al weg zouden hoeven.

De kinderen hebben even gepoold en TV gekeken en daarna hebben we gezellig wat gegeten in het restaurant. Daarna lekker gedouched en met zijn drieen Australia has got Talent gekeken. Daar zijn de kids helemaal weg van. En daarna snel slapen, want om 7 uur zouden we onze wake-up call alweer krijgen.

Woensdag 25 mei

Al een half uur voor de wake-up call was ik klaarwakker. Even blijven liggen nog, maar daarna toch maar opgestaan aangezien ik wist dat anderhalf uur niet heel lang was om iedereen aangekleed te krijgen, alles in te pakken en te ontbijten. Het lukte allemaal net. Om tien voor half negen stonden we klaar om te vertrekken. Het hotel had een shuttle bus, die ons netjes op het vliegveld afgezet heeft. Erg fijn om zo dichtbij het vliegveld te zitten, zeker als je ‘s-ochtends vliegt. We hadden ruim de tijd om in te checken, de koffers in te leveren (gaat tegenwoordig allemaal automatisch, ongelooflijk) en nog even lekker een bakkie te doen voordat we naar de gate moesten. Om 10 uur vertrokken we weer met het vliegtuig in de richting van Brisbane en daarmee is een eind gekomen aan onze vakantie in Australie.

Wat een fantastische vakantie was dit! Ik had het voor geen goud willen missen! Een super mooi avontuur... En dan als afsluiting:

Nu nog negen nachten in Brisbane en dan vertrekken we naar Nederland! Nog niet teveel over nadenken, eerst nog even lekker genieten van alles en iedereen in Brisbane!

dinsdag 14 juni 2011

Aanpassing route

Zondag 22 mei

Eigenlijk had ik gepland om een bezoek te brengen aan Phillip Island, wat bekend staat om de zogenaamde ‘Penguin Parade’, maar de kinderen zijn het rijden een beetje zat. Phillip Island ligt aan de andere kant van Melbourne, dus nog best een stuk rijden van onze camping vandaan. Dus besloten we samen om Phillip Island te schrappen en een leuke camping (met veel faciliteiten) uit te zoeken in de buurt. Dat werd Ballarat. Nog wel 2 uur rijden, maar volgens het boekje een erg mooie camping met minigolfbaan, springkussen, speeltuin, etc. Om een uurtje of 11 gingen we dus weer op weg, nu richting Ballarat, voor de laatste 2 nachten in onze campervan.

Het weer was inmiddels wat omgeslagen en net op weg begon het helaas te regenen. Gelukkig ging het rijden prima, maar we hebben wat dreigende luchten gezien en uiteraard buien gehad onderweg. In Ballarat aangekomen, regende het daar ook, dus minigolfen ging in eerste instantie niet meteen, wat natuurlijk wel een beetje tegenviel. Daarom zijn we vrij snel het stadje in gereden om wat boodschapjes te doen. De kinderen wilden graag een keer bij Hoggs Breath eten, dus besloten we warm te lunchen, zodat we vanavond brood konden eten en ik niet meer hoefde te koken.

Na de lunch even naar de BigW voor een paar lange broeken voor Robin en naar de Coles voor de boodschapjes. Daarna wilden de kinderen snel weer terug naar de camping om eindelijk te gaan minigolfen. Dat hebben ze dus ook gedaan. Ik heb ook een potje minigolf gedaan en verder vermaakten de kinderen zich buiten tussen de buien door en met hun DS tijdens de buien. Jammer hoor, dat het mooie weer niet aangehouden heeft, maar ja, ik ben al lang blij dat we in ieder geval de Great Ocean Road met mooi weer hebben kunnen rijden. Anders was er vast niet zoveel aan geweest.

Amber kon niet slapen van het geluid van de regen op het dak, dus halverwege de nacht hebben wij geruild van slaapplaats en heb ik dus bovenin de camper geslapen. Pfff, veel te klein dat plekje: mijn voeten staken uit en ik kon mijzelf nauwelijks omdraaien. Maar als beloning, sliepen de kinderen wel tot ruim na achten en dat is ook wat waard!

Helaas deze dag geen foto's: ook weer eens wat anders, maar wel minder leuk! Nou ja, volgende keer weer beter.

Nee, toch maar twee oude foto's erbij, gewoon voor de leukigheid..... Deze zijn uiteraard genomen tijdens de Koninginnedagviering op 30 april ;-)

vrijdag 10 juni 2011

Great Ocean Road - deel 2

Zaterdag 21 mei

Vanochtend weer lekker op ons gemakje gedouched, ontbeten, alles opgeruimd en daarna weer op weg. Maar eerst nog even een foto van ons prachtige plekje hier in Apollo Bay:

Lekker buiten ontbijten....

We hadden nog een heel stuk Great Ocean Road te gaan. En wat voor een stuk. Fantastisch!! Kronkelweggetjes, vlak langs de kust, helemaal geweldig!

Een half uurtje rijden van onze camping vandaan was Kenneth River, waar we naar horen zeggen Koala’s zouden kunnen zien. Daar dus gestopt voor een kopje koffie en daarna een wandeling. Tijdens de koffie kwam deze kookaburra ons gezelschap houden.

Ver hoefden we niet te gaan, een paar stappen het bos in en daar zagen we al de eerste koala in de boom zitten.

Ook zaten er veel prachtige lorikeets: rode en groene.

Na een paar honderd meter lopen hadden we maar liefst 5 koala’s gespot en aangezien het flink bergopwaarts wandelen was, vonden de kinderen het wel weer genoeg.

Mijn dag kon niet meer stuk: 5 koala’s in het wild! Dus ik vond het prima om weer terug te lopen. Nog een foto van het uitzicht tijdens de wandeling:

Daarna weer verder over de Great Ocean Road.

Wat een ervaring! En wederom met prachtig weer! Helemaal geweldig!

Om een uurtje of 3 kwamen we aan in Queenscliffe. De kinderen hebben heerlijk geskelterd, gezwommen en gespeeld. Ik had beloofd om pannenkoeken te bakken, dus op naar de camping keuken. Helaas bleek daar een of andere ‘partij’ te zijn, dus konden we daar niet in. Dus dat werd pannenkoeken bakken in de campervan. Niet ideaal, helemaal niet gezien de stank, maar ja…. Ze waren redelijk goed gelukt, dus dat viel niet tegen. Daarna nog even gezellig een spelletje gedaan en weer naar bed.

woensdag 8 juni 2011

Great Ocean Road - deel 1

Inmiddels is het alweer 7 juni en loop ik dus een heel eind achter, maar ik wil toch het verhaal van de vakantie afmaken. Ik ga dus 'gewoon' verder waar ik gebleven was.

Vrijdag 20 mei

Vandaag wilde ik echt weer verder rijden en aangezien het een prachtige dag beloofde te worden, had ik er weer veel zin in. Zeker omdat we vandaag toch echt de Great Ocean Road zouden gaan opzoeken. Terwijl ik de spullen opruimde, hebben de kinderen zich nog even vermaakt op de minigolf baan. Met veel tegenzin gingen ze weer mee op weg. Wat een heerlijke dag! Het was stralend weer en de route was onvoorstelbaar prachtig. Zo om de paar kilometer (zeker het eerste stuk voor ons) was er weer een stop met een bezienswaardigheid.

En bij de eerste stop was dit het uitzicht:

Dat beloofde dus nog wat! Een kleine greep uit de prachtige dingen die we gezien hebben:

'Gewoon' mooi!!

London Bridge

Amber op het uitkijkpunt (foto links) voor The Admirals Arch (foto rechts)

Prachtig....

En natuurlijk het bekendste: The Twelve Apostles (alhoewel er geen 12 meer staan c.q. zichtbaar zijn)

We were there!!

Wat een natuurschoon, echt ongelooflijk!!

Onvoorstelbaar dat we dit nu met eigen ogen gezien hebben en wat een ervaring om hier te rijden! Bij de laatste stop wilden de kids niet meer uit de auto komen....

Dus dat moest ook even op de foto ;-)

Zo halverwege de middag reden we Cape Ottway in op zoek naar onze camping: "Bimbi Camping under the Koala’s". Onderweg kwamen we dit bord tegen:

Nog niet eerder gezien.....

De camping was niet heel moeilijk te vinden, maar het zag er niet echt aantrekkelijk uit. De kids vonden het niets en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet onder de indruk was. Hmmm. Met algemene stemmen besloten we door te rijden naar de eerstvolgende Big4 camping, waar voor de kinderen altijd meer te beleven is. Het was nog even rijden, maar toen kwamen we ook aan bij een prachtige camping in Apollo Bay. Wat een prachtig uitzicht hadden we vanaf onze plek op deze camping! Door het lange rijden had ik geen zin meer in koken, dus hebben we de dag afgesloten met een gezellig etentje in een restaurant in de buurt.

Morgen deel 2 van de Great Ocean Road: ik kijk er nu al naar uit!

Carmen

woensdag 1 juni 2011

Port Fairy

Donderdag 19 mei

Heerlijk weer om kwart voor acht pas wakker gemaakt. Sorry dat ik daar zo veel over schrijf, maar met mijn kinderen is dit echt uniek en daar geniet ik dus ook erg van. Het was vannacht niet heel koud, dus dat was erg fijn! De kinderen konden niet wachten om te gaan minigolfen, dus meteen na het ontbijt waren ze weg!

Na een paar potjes minigolf wilden ze graag op de skelters, dus uiteraard ook dat gedaan. Eigenlijk waren de skelters per uur te huur, maar aangezien er vrijwel geen kinderen op het park aanwezig waren, mochten ze de skelters zo lang houden als ze maar wilden. Dat was niet tegen dovemansoren.

Om een uurtje of 12 (inmiddels had ik besloten om vandaag maar een rustdagje in te plannen) zijn we naar Port Fairy gereden om daar een beetje rond te kijken, te lunchen en een wandeling te maken naar de vuurtoren.

Heerlijk om even lekker te wandelen.

Nog even boodschappen doen en daarna weer terug naar de camping: de kinderen konden niet wachten om weer te gaan skelteren en minigolfen.

Lekker hoor, zo’n dagje. Ik heb lekker aan de blog kunnen werken (het uploaden van de foto’s kost zoveel tijd en als je dan veel foto’s hebt, met name van ons bezoek aan Urulu, Kata Tjuta en Kings Canyon, dan ben je wel even bezig) en de kids hebben zich ook prima vermaakt.

‘s-Avonds hebben de kinderen nog even Australia has got Talent gekeken, in de ‘Camp Kitchen’ weliswaar, maar toch…